[賣萌] 腦洞大集合 [真香]

Human

歌手是 Rag'n'Bone Man ,歌詞很有意思,非常真實的感覺,沒說誰對誰錯,而是把人性中那點並不深的陰暗發揮出來,和人們受到委屈時的感覺

歌聲渾厚,把過於真實而顯得有點刺的歌詞給稍微掩蓋了一下下,但我覺得這反而更加襯托出整首歌

相信很多人會喜歡的~

__________________________________________

I'm only human

我只是個會犯錯的人

I'm only, I'm only

就和普通一般人一樣

I'm only human, human

我只是個有弱點的人

Maybe I'm foolish

也許我是個傻子

Maybe I'm blind

也許我被蒙蔽了雙眼

Thinking I can see through this

想像我能夠看穿一切

And see what's behind

或是過去所發生的歷史

Got no way to prove it

卻仍然無法證明

So maybe I'm blind

可能我的眼是瞎了

But I'm only human after all

但我只是個也會犯錯誤的人

I'm only human after all

並非是那樣完美無缺


Don't put your blame on me

因此你別對我有所指責

Don't put your blame on me

罵得好像都是我的錯

Take a look in the mirror

看看鏡子裡的自己

And what do you see

告訴我你看見了什麼

Do you see it clearer

是清晰而單純

Or are you deceived

還是在自欺欺人

In what you believe

信你所追崇的信仰


'Cause I'm only human after all

因為你不是神

You're only human after all

你也會犯錯

Don't put the blame on me

因此你別對我有所指責

Don't put your blame on me

罵得好像都是我的錯

Some people got the real problems

某些人絞進真正的麻煩裡

Some people out of luck

某些人則心存僥倖

Some people think I can solve them

一些人相信能靠自己的能力解決問題

Lord heavens above

有些人則認為上帝勝過於萬物

I'm only human after all

我不是像圓月那樣無暇

I'm only human after all

我也是個有弱點的人

Don't put the blame on me

因此別再指著我的鼻頭罵

Don't put your blame on me

感覺只有我會做錯事一樣

Don't ask my opinion

別問我的意見

Don't ask me to lie

別逼我說謊

Then beg for forgiveness

之後再請求你的原諒

For making you cry

原諒我傷害了你

Making you cry

使你哭泣

'Cause I'm only human after all

又不是只有我才這麼做

I'm only human after all

只是和普羅大眾一般

Don't put the blame on me

所以你有什麼資格訓斥我

Don't put your blame on me

批評我所犯下的錯誤

oh,Some people got the real problems

某些人絞進真正的麻煩裡

Some people out of luck

某些人則心存僥倖

Some people think I can solve them

一些人相信能靠自己的能力解決問題

Lord heavens above

有些人則認為上帝勝過於萬物

I'm only human after all

我不是像圓月那樣無暇

I'm only human after all

我也是個有弱點的人

Don't put the blame on me

因此別再指著我的鼻頭罵

Don't put your blame on me

感覺只有我會做錯事一樣

I'm only human

我就是我

I make mistakes

即使犯了錯

I'm only human

我還是我

That's all it takes

這就是我要對你說的

To put the blame on me

對你批評我的行為

Don't put the blame on me

你沒有權利

I'm no prophet or Messiah

我不是先知或彌賽亞

Should go looking somewhere higher

只是在尋找更高境界的聖地

I'm only human after all

我只不過是個小小的人類

I'm only human after all

我只不過是個小小的人類

Don't put the blame on me

所以別對我的門檻設的像恨天高

Don't put your blame on me

別再說的好想只有我的錯一樣

I'm only human

我只是個會犯錯的人

I do what I can

做我能力所及的事

I'm just a man

我只是普通的人類

I do what I can

做我應該做的事

Don't put the blame on me

因此你別對我有所指責

Don't put your blame on me

因為我只是個普通一般人罷了

评论

热度(3)